Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

Thursday, August 28, 2008

Part-Time Worker...



Cop, bila nak dapat keja?.. Setiap hari ade je soalan yg sama memecah masuk gegendang telinga... Jawapan terbaik buat masa ni, rezeki tak sampai lagi..Izin tuhan, nanti2 dapatlah kerja.. Urusan cari kerja tergendala 2 minggu sebab event MAHA. Aku jadi volunteer event falicities.. Masuk kol 8.30am balik 9.30pm.. Gaji boleh tahan. Kalah yg ade 1st Degree. 2 minggu juga la aku tebengkalai dlm urusan seeking permanent job. Sementelah member2 aku yang lain ade yg da dapat kerja. Sabar je la aku menunggu rezeki yg tak turun2 lagi..

MAEPS, macam2 jenis perangai aku jumpa masa kerja part time kat sana. Bercampur ngan mat2 rempit, gengster2, budak2 makan pil. Kadang2 aku kesian gak kat diorang sebab tak sambung belajar lepas SPM. Aku tanya diorang, jawapan semua sama, malas & memang tak
pandai belajar. Basic english pun diorang tersangkut2... Sama mcm dlm iklan tourist dlm bas asking for Tugu Negara. Tapi sedikit sebanyak aku ade belajar dpd diorang.. Belajar mengenal perangai orang. Umur pun ade yg bawah aku. yg paling tua pun 29. Pangkat duda lagi tapi perangai macam budak2.. Si umor 29 ni org panggil dia Mejar. Dia yg suroh org gelarkan diri dia sendiri Mejar. Ntah Ape2..tapi lepas aku selidik2, dia ni rupanya askar xlepas asas.

Dulu masa awal2 kerja, suma org rajin buat kerja, angkat kerusi meja sama2. Tapi lepas pihak seketariat bagi Walkie-Talkie kat budak2 yg menCapap termasuklah si Mejar ni,so kepala diorang pun bertambah la besar.. budget ade Walkie,jadi bos. Tau mengarah je..
Gaji sama gak. Bengong.. Hmmm.. Kurik, Ngah, Yong, Yoi, Jawa, Nik, Man, Fazili, Nasir, Mejar, Uven, Mansor and bape2 org lagi ntah.. aku percaya yg diorang mayb tak jumpa blog aku ni.. sebab diorang hanya tahu buka YouTube (tengok Vklip and Cara2 nak Rembat Motor).

Anyway, aku enjoy keje kat MAEPS ni..keje 16 hari je aku leh dpt 1.6k.. muai.. boleh la cari duit poket sementara menganggur ni.. kadang2 time angkat kerusi, kat tengah org2 ramai, mesti ade terserempak budak2 upm.. haha.. menyorok la aku dengan si Syadie.. xpela.. Keja halal.. Tapi yg best keje kat sini, makan minum semua support. i means breakfast,lunch and dinner.
Sekarang plak aku peruntukan masa untuk cari kerja.. Mudah2an aku dapat panggilan interview yg banyak & dapat kerja cepat. InsyaAllah..

No comments:

Post a Comment