Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

Thursday, November 6, 2008

my little cousins



today, i would like to share about my little cousins..
my auntie have 2 daughters; kakak 3yrs n adik 2yrs, i called them si keciks.
(top pict: kakak left, adik right). disebabkan aku da duduk rumah my auntie ni dekat 2 bulan (time petik anggur and 3weeks after i start my new job),
so si kecik 2 orang ni agak rapat ngan aku...
my aunt n uncle always going late for home. my time byk spent kt diorang, bcoz at that time i'm jobless.
one more thing, dengan kehidupan kat tengah bandar, membuatkan our life being unsafe. nak kua rumah kejap beli paper pun kena kunci pagar. it's really leceh... so si keciks are not allowed to be friends with their neighbour...
berbalik pada si keciks...>>>>
si keciks ni punya perwatakan yg berbeza. akak ni banyak tanya. penat aku melayan dia bercakap.

contoh qstn yg dia tanya, "abg emi, ni ape?"

"ni janggut" aku jawab...

then she ask again "janggut tu ape?"

"janggut tu bulu dagu" aku dengan yakin menjawab...

next qstn, she asked "dagu tu ape?"

“ni la dagu” i’m appointed to my chin.

“ooooo...ni ape?” she pointed her finger towards my bird beard again.

lastly aku pun jawab "malas la layan ko kakak, semalam ko da tanya, nanti esok pun ko tanya lagi, huh"

si kakak pun dgn rilek jawab "tu la abg emi, kakak da cakap da, papa nak balik nanti, kakak nak pegi giant, abg emi duduk rumah eehh"

cehh.. boleh dia jawab macam tu kat aku..
memang ikut akal mak ayah diorang.. bijak3x
perwatakan si kakak ni yg bagus, dia x membalas kalau di pukul adiknye.
cukup sabar..sebab tu dia jadi kakak kot.. si adik selalu pukul.
even she's a girl. aku pun dia pukul gak..
tugas si kakak ni, mengontrol si adik nye & she act macam da besar.
maksud aku, dia slalu amek my handset and buat2 taip mes. ahahahhah...
kalau adik dia amek my handset, si kakak pun prevent adik and rampas, then bagi kat aku.
si adik pulak, selalu memberontak. anak no 2 mmg kuat memberontak kot..
lagi2 umur rapat2. betul ke? akak dia selalu jadi mangsa keganasan budak kecil berumur 2 tahun ni... kalau tak puas hati sure, gedebuk. mayb hormon kakak yg b'sifat keras telah dicuri oleh adiknya... hahaaa.. But the best part of her is she really like to dance... hati aku yg keras,
tak reti layan budak pun boleh jadi pandai, sebab melayan si keciks2 ni...

This weekend, I’ll moving into my new house... Actually just rent a room.
My housemate also my officemates... so it's not a big problem for me to adapt with new mate.
so, si keciks ni nanti pasti akan tertanya, di manakah abg emi.. hahaha... padan muka.
My new life just begins...

1 comment:

  1. sangat comeyyy budak2 kecek nie....=P

    huh! selamat memulakan idup baru!~

    ReplyDelete